Ik neem mee

Als (interim) directeur/manager zorg ik ervoor dat ik begrijp wat er speelt door contact te maken met diverse mensen in de organisatie, van het bestuur tot de werkvloer.

Ik breng met een brede blik op onderwijs in kaart wat er speelt en benoem de onderliggende oorzaken in de boven- en onderstroom.

Dit doe ik als een critical friend: stevig, eerlijk en constructief. Ik verbind mijzelf met de ander, het individu met de groep, mensen met de organisatie en ogenschijnlijk geïsoleerde problemen met overkoepelende thema’s.

Mijn aanpak is inventief en gestructureerd met focus op realistische en ambitieuze doelen. Ik ben daadkrachtig en schakel snel tussen strategisch en uitvoerende taken, altijd gericht op de context van de opdracht en de uitdagingen van de organisatie.

Als leidinggevende zorg ik ervoor dat iedereen de ruimte krijgt om op eigen wijze bij te dragen, met regelmatig overleg en duidelijke kaders. Daarmee ontstaat een gedeeld beeld van de koers en vertrouwen in de verandering, wat leidt tot succesvolle samenwerking.

Mijn kwaliteiten

Empathisch, dienend leiderschap en coachend leidinggeven.

Organisatie en innovatie van onderwijs (opleidingen stoppen, starten en verbeteren).

Strategische organisatieontwikkeling (lange termijn koers en aanpak uitvoering).

Kwaliteitszorgsysteem en -cultuur ontwikkelen.

Onderwijskundig leiderschap.

Inbrengen van actuele ontwikkelingen in onderwijs- en organisatiekunde.

Snel zicht op oorzaak en gevolg.

Verbindend op mens en inhoud.

Innerlijke rust en positieve kracht.